Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace k četbě knih u studentů 1. ročníku středních škol
Reichmannová, Nikola ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na čtenářství, jeho podporu a rozvoj u žáků 1. ročníků středních škol s přihlédnutím k požadavkům kladeným na žáky v souvislosti s maturitní zkouškou. Jejím cílem je nastínit některé možnosti, jak žáky vhodně motivovat k četbě tak, aby získali pozitivní vztah ke čtení, a u budoucích maturantů nalézt podněty ke čtenářství poměrně náročných starověkých a středověkých textů, které jsou na středních školách zpravidla předmětem učiva na počátku studia. Úvodní kapitoly mapují centrálně nastavený vzdělávací obsah literární komunikace ve středoškolském vzdělávání, jakožto součásti vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura, postavení četby a čtenářské gramotnosti v kurikulárních dokumentech, srovnávací výzkumy o čtenářství a odborné názory na výuku literatury na českých středních školách. Následuje část věnovaná vybraným motivačním prostředkům a metodám, jejichž pomocí lze v rámci výuky literatury posílit motivaci žáků k četbě knih a textů. Práci uzavírají ukázky výukových lekcí připravených na témata nejstarší literatury a jejich následná reflexe po faktické realizaci v rámci vzdělávacího procesu. Na nich je demonstrováno, že inovativní přístupy směřující k zatraktivnění výuky lze efektivně použít rovněž u jinak neoblíbených témat, jakými jsou starověký epos, antická...
Výchova dětí ke čtenářství na základní škole
BROŽOVÁ, Květa
Bakalářská práce poukazuje na problematiku čtenářství, především pak na čtenářství dětí na základní škole. Hlavním tématem práce jsou vlivy, které ovlivňují čtenářství u dětí a způsoby podpory a rozšíření čtenářských návyků mezi nečtenáře. Práce je rozdělena do tří částí. První část (kapitoly 1-3) se zabývá dětským čtenářstvím a nejzásadnějšími vlivy, které na něj působí. Dává důraz na důležitost vlivu rodiny na další rozvoj dítěte. V druhé části (kapitola 4) je popsáno propojení s dalšími vědními okruhy, v tomto případě s pedagogikou a psychologií. Třetí část (kapitoly 5-6) se pak zabývá podporou čtenářství a výzkumy, které čtenářství sledují. Jsou zde uvedeny nejznámější projekty na podporu čtenářství u dětí a dva nejrozsáhlejší výzkumy týkající se čtenářství dětí na základní škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.